...
Volkswagen ble landets mest kjøpte personbil med en markedsandel på 14,2 prosent og 9868 kjøpte biler. Foto: ANB

Volkswagen mest kjøpte

(ANB-NTB): Volkswagen forsvarte posisjonen som Norges mest kjøpte bilmerke etter årets første 6 måneder. Norges desidert mest kjøpte bilmodell var Volkswagen Golf.

Publisert 03.07.2012 kl 13:21 Oppdatert 03.07.2012 kl 13:21

Tips ein venn på e-post:

www.sognavis.no Sjå alle bilar





Volkswagen ble landets mest kjøpte personbil med en markedsandel på 14,2 prosent og 9868 kjøpte biler i følge salgstallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV).

– Vi kan også glede oss over at kundene blir stadig mer tilfreds med jobben vi gjør, sier Ulf Tore Hekneby, direktør for Volkswagen i Norge.

– Vi har jobbet knallhardt de siste årene for at kundene skal bli enda mer fornøyde når de besøker våre forhandlere enten det gjelder kjøp av bil, eller når de har behov for service, sier han videre.

Norges desidert mest kjøpte bilmodell var igjen Volkswagen Golf med 3075 kjøpte biler, noe som ga en markedsandel på 4,4 prosent. Etter Volkswagen Golf finner vi også Volkswagen Tiguan og Volkswagen Passat blant de fem mest kjøpte modellene.

Volkswagen ble også vinneren i firmabilmarkedet, med Volkswagen Golf på topp og med Volkswagen Passat som en god nummer to.

I løpet av første halvår har Volkswagen lansert Beetle, CC, Passat Alltrack og den nye småbilen up!. Den nye småbilen som ble lansert i mai setter en ny standard i sin klasse innen sikkerhet med city-nødbrems som standard og 5 stjerner i EuroNCaps kollisjonstest.

– 2012 blir et viktig år for Volkswagen med mange nye modeller. I november lanseres en helt ny versjon av bestselgeren Volkswagen Golf, sier Hekneby.

Etter avgiftsomleggingen i statsbudsjettet i fjor høst har Volkswagen i Norge merket en dreining mot at flere kunder velger bensinmotorer, særlig gjelder det Volkswagen Polo og Golf.

– Vi er derfor glade for at Volkswagen har et stort utvalg av moderne bensinmotorer med lavt forbruk og utslipp slik at kundene kan velge, sier Ulf Tore Hekneby.

I en ny miljørapport har Volkswagen satt klare og ambisiøse mål, og bilprodusenten skal investere 62,4 milliarder euro innen 2016 i ny teknologier, mer effektive motorer og mer miljøvennlig produksjon. I dette ligger også en satsing på elektriske og delelektriske biler, hvor Volkswagen up! er først ute med lansering høsten 2013.

– Vi gratulerer samtidig våre kollegaer på Nyttekjøretøy som har en historisk sterk posisjon etter årets første måneder, sier Hekneby avslutningsvis.